Mitt år 2016.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag hoppas verkligen det, men nu står det helt still! Vi kirrade ju ett förstahandskontrakt på en lägenhet i Linné, det har aldrig hänt förut.. :) Sambo på riktigt alltså! Och jag träffade Håkan Hellström på en båt från Brännö ♥ Sedan har faktiskt 2016 varit lite mellanmjölks-år för min del. Samma jobb, samma stad, osv. Inte som förra året då jag blev både sambo och bytte jobb :) Spännande att se vad 2017 kommer med! 
Höll du några av dina nyårslöften? Jag jobbar vanligtvis inte med nyårslöften, men efter att ha läst igenom denna lista från förra året så hade jag faktiskt ett! Som jag dessutom höll; och det var att jag lovade mig själv att gå på fler konserter eftersom förra året innehöll noll. Det höll jag verkligen :)
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Det känns som att alla skaffar barn och blir gravida runt mig nu, men ingen i vänskapskretsen. 
Dog någon som stod dig nära? Nej.
Vilka länder besökte du? Hade önskat att det hade varit fler, men ett par klämde vi in i alla fall :) London (England) i juni och Köpenhamn (Danmark) i juli.
 
Midsommarfirande i London i juni :)

Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017? Jag är faktiskt ganska nöjd med det mesta, men mer resor skulle jag väl vilja be om nästa år. 
Vilket datum från 2016 kommer du alltid att minnas? Hela Håkan-helgen i somras, från fredag till söndag (3-5 juni) var helt magisk! Hela staden bubblade, Håkan spelades överallt och sista kvällen dansade jag och Peter fram tills solen gick upp i en park med ett gäng Håkan-fans. Klockan 05:00 vinkade vi hejdå och gick hem i soluppgången hand i hand. Så jävla klychigt, men så jävla magiskt! Det kommer jag aldrig att glömma. ♥
 
Magisk sommarkväll!
 
Vad var din största framgång 2016? Min prestation på jobbet får jag nog svara här :) 
Största misstaget? Tycker att jag har hållt mig på banan rätt bra i år faktiskt :) Inga större utsvängningar av misstag här!
Har du varit sjuk eller skadat dig? Frisk som en nötkärna!
Bästa köpet? Alla konsertbiljetter. 
Vad spenderade du mest pengar på? Mat, drinkar och nöjen.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016? Ayahuasca - Veronica Maggio samt False alarm - Matoma & Becky hill
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det har gått jävligt mycket upp och ner faktiskt. I början på året var det en jobbig period av olika anledningar, sen kom maj och sommaren och livet blev bättre och nu är det fortsatt bra :) 
Vad önskar du att du gjort mer? Jag önskar att jag hade tränat mer. Jag mår så mycket bättre i en stark och hälsosam kropp.
Vad önskar du att du gjort mindre? Tjafsat med min pojkvän, tror jag. Onödiga bråk och tjafs tar så mycket energi och det kommer aldrig något bra ut av det. 
Gjorde någonting dig riktigt glad? Åh, jag har haft så många fina stunder i år! Alla kvällar i pianobaren på Post, alla spontanta utekvällar i somras, två magiska Håkan-helger, alla konserter, roliga after works som resulterade i bakfulla dagar på jobbet, mysiga hemmakvällar, flytt till vår lägenhet. Massa fint! 
Vilka konserter var du på? Här kommer beviset på att jag lyckades hålla mitt nyårslöfte för 2016 :) Med risk att glömma någon goding: P3 Guldgalan i januari, Håkan Hellström x 2 i juni, Rihanna i juli, Beyonce i juli, Timo sjunger Ted i augusti och december, Veronica Maggio i augusti, Kent i oktober, Håkan Hellström x 2 i november. 
 
Veronica Maggios konsert i augusti, som även Håkan gästspelade på.

Hur tillbringade du julen? För andra året i rad så firade jag och Peter julen tillsammans :) Först med hans familj i Kinna och sedan med min familj och släkt i Torestorp. En mycket fin julafton!
Favoritprogram på TV? SKAM! 
Största musikaliska upptäckten? Timo sjunger Ted.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej, jag tror faktiskt inte det. Möjligtvis en resa eller två extra :)
Blev du kär i år? Jag var kär redan när jag gick in i 2016, men blir nog lite mer kär för varje dag som går :)
Vilken partykväll var 2016 års bästa? Jag har haft många bra kvällar i år. Håkan-helgen i juni, en sommarkväll i juli med Ellen och killarna, min födelsedagsfest. Jag kan go on and on and on.. 
 
Såhär firade vi vår födelsedag!

Hur firade du på din födelsedag? Som jag firade!!! Ingen som läser denna bloggen har nog undgått hur jag firade :) Jag och Erik slog ju på den stora trumman och ställde till med storkalas! Bjöd in över 100 stycken vänner, bokade ett band, bjöd på mat och dryck och hyrde en festlokal. En kväll som jag aldrig kommer att glömma! ♥
Vad fick dig att må bra? Peter, mina vänner och min familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: