Mitt år 2018.

Beskriv året 2018 kortfattat.
Svar: Det är alltid svårt att se tillbaka på ett helt år ur ett helikopterperspektiv tycker jag. Men i det stora hela så har det varit ett ganska så tufft år där jag handskats med ganska mycket ångest. Men 2018 har även varit ett år med mycket glädje, många resor och en jävla massa vänskap! ♥
 
Bästa köpet?
Svar: Min flygresa till New york. Har längtat tillbaka till den staden sedan vi var där sist 2007, och äntligen fick jag åka tillbaka dit igen! Och det var ännu bättre än jag minns det :) 
 
Lycklig tjej på Brooklyn Bridge!
 
Vilka sånger kommer påminna dig om 2018?
Svar: Hon dansar vidare i livet - Hov1. 
 
Vem har du umgåtts med mest?
Svar: Ellen. ♥ Hon har varit min krockkudde detta år. 
 
Har du haft ett förhållande under 2018?
Svar: Ja, och det förhållandet tog slut 2018.
 
Vart reste du under 2018?
Svar: Detta året har verkligen bjudit på många resor, vilket också var lite av ett nyårslöfte när jag skålade in 2018 :)
Vi började med att fira påsk i Berlin, i maj åkte jag och mamma till London, i juni besökte jag Köpenhamn tillsammans med Viktoria och Ellen, en del av sommarsemestern spenderades på olika öar i Kroatien, vår årliga tjejresa tog oss till Warszawa och årets sista resa gick som bekant till New york. Och inte nog med alla utlandsresor så har det ju dessutom blivit en himla massa vändor till vår vackra huvudstad under hösten :) 
 
Nyanlända till Warszawa! 
 
Har du blivit bättre på något?
Svar: Jag har blivit bättre på att vara ensam, och faktiskt njuta av att bara umgås med mig själv :) Jag är fortfarande en väldigt rastlös själ, så det finns fortfarande saker att jobba på under 2019 ;) Haha! 
 
Vad var extra tufft med året?
Svar: Min ångest som har varit väldigt återkommande under året, i alla dess former. Har alltid handskats med ångest så länge jag kan minnas, men just i år har det varit mer än vanligt. Ångest gällande förhållande, ångest i boendesituationen, kroppsångest, prestationsångest, you name it! 
 
Vad var extra bra?
Svar: Mina vänner och min familj. Oj, så lyckligt lottad jag är som haft dem när det stormat som mest! Att kunna smsa Ellen när jag satt med nykrossat hjärta i Slottskogen och hon mötte upp mig direkt, att mamma slängde sig i bilen från Torestorp in till Göteborg i samma veva, att Frida öppnade upp sin lägenhet i Stockholm för mig i nästan en vecka när jag som mest behövde komma bort från Göteborg. 
Fan vad fint ändå! 
 
Lärde du känna några nya människor?
Svar: Ja, absolut! Nytt jobb innebär alltid nya människor. Väldigt kul! :) 
 
Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut?
Svar: Jag flyttade till en egen lägenhet i Göteborg och påbörjade livet 2.0. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Svar: Alltså. När jag ser tillbaka på VM-sommaren så spricker jag automatiskt upp i ett enda stort leende. Fyfan vad kul vi hade på Storan när Sverige spelade! Ett enda stort lyckoros :) 

En av alla gånger vi drack litervis med bärs och hejade fram Sverige till vinst!! :)
 
Vad var din största framgång på jobbet 2018?
Svar: Får jag säga att min tid på Experis känns som en enda stor framgång? Haha! Har nog aldrig fått så mycket beröm på en arbetsplats som jag fick under mitt år där :) Och känner mig dessutom grymt stolt över allt jag gjorde där! 

Största framgång på det privata planet?
Svar: Att jag tog mig i mål på Göteborgsvarvet trots väldigt dålig uppladdning. Heja mig! 
 
Vem saknade du?
Svar: Kan inte minnas att jag saknat någon specifik under året. Jag saknade däremot en Håkan Hellström-konsert i somras ;) Haha! 
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Svar: Jag firade i dagarna tre! Jag möttes av ballonger och presenter på mitt skrivbord på kontoret av mina fina kollegor och på kvällen käkade jag middag och drack bubbel på Bellora med Ellen och Viktoria :) Innan kvällen var slut gick vi till Bar Normal och drack kaffedrink och lite mer bubbel. 
På fredagen hade vi lite släktkalas hemma i Torestorp och på lördagen blev det fest i Göteborg med mina närmsta vänner! Fantastiskt kul! 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Svar: När jag fyllde 27 i höstas så kände jag mig mer på banan än vad jag gjort på många år, och så tänker jag fortsätta år 2019. Det vill säga - mer fokus på mig, på min lycka och på hur jag mår! 
 
Högsta önskan just nu?
Svar: Att 2019 blir ett riktigt jävla toppen-år! ♥
 
Tror du att 2019 kommer bli lika bra?
Svar: Jag känner i hela kroppen att 2019 kommer bli ännu bättre!
 
Vad kommer du sakna från 2018?
Svar: Jag kommer sakna den fantastiska och varma sommaren vi hade, och hoppas att 2019 bjuder på lika många grader och soltimmar :) Och som sagt, Fotbolls-VM! Oj oj så kul det var! 

Vad spenderade du mest pengar på?
Svar: Mat och dryck på stan. Så värt ändå! 
 
 
 
Blev du kär i år?
Svar: Jag håller nog på att bli om inte annat :) 
 
Vilka händelser från 2018 kommer du alltid att minnas?
Svar: 2018 har bjudit på många fina stunder! Vår dagstur till Köpenhamn, dagsfesterna på Storan under fotbolls-VM, en fantastisk utekväll med Frida i Stockholm, midsommarafton på Marstrand, kvällarna på Zamenhof, ja massvis! :) 
 
Vad önskar du att du hade gjort mer?
Svar: Tränat och ätit hälsosammare. Jag mår så mycket bättre i en stark och välmående kropp! 

Slutligen; vad är dina planer inför 2019?
Svar: Nej men alltså. Jag ska ha så jävla kul under 2019 och jag känner i hela min kropp att detta är mitt år! Jag kommer skåla in det nya året med en kille jag tycker om och sedan flyttar jag till en ny lägenhet där jag ska få bo länge, länge. Där ska jag skapa mig min trygga borg och sedan ska jag fokusera på att må bra, ha kul och leverera på mitt jobb. 
 
Vad vill du säga till dig själv inför 2019?
Svar: Ta var dag för sig! Tänk inte så mycket på det som hänt eller på vad som kommer hända. Fortsätt vara spontan och var inte så hård mot dig själv. Låt ingen trampa på dig, gör saker du älskar och stå på dig! Ta vara på dina vänner och din familj, det kommer du långt på. Och var alltid ärlig, alltid. 
 
Hur tror du 2019 kommer bli?
Svar: Jag tror att det kommer bli helt fantastiskt, med massa kärlek och mycket glädje!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: