Söndagen den 31 juli.

Klockan ringde 05:00 igår och vi var hemma igen i lägenheten klockan 02:00.. Med andra ord så var det fullt upp hela dygnet, och jag hade ingen tid eller energi att uppdatera bloggen.

Vad gjorde jag igår då, kanske ni undrar? Det ska jag berätta för er! :)
Jag och Peter har ju som bekant kikat på resor till solen hela veckan, men det funkade varken med pengar eller datum.. Istället bestämde vi oss hastigt och lustigt för att spendera en dag i Köpenhamn och Malmö, bara för att komma ifrån lägenheten och Göteborg lite..

Peters stora idoler som har en podcast som heter Della Sport skulle uppträda och spela in ett avsnitt i Malmö igår, och vi beslöt oss för att köpa biljetter och åka dit :)
Men eftersom det började först vid 20:00-tiden, så valde vi att ta bussen direkt till vackra Köpenhamn och spendera dagen där!

Vi var framme i Danmark vid lunchtid och styrde stegen direkt mot Nyhavn, och åt lunch på en uteservering där :) Supermysigt! Sedan spenderade vi tid med fönstershopping på Strøget och fikapauser. När klockan närmade sig kvällen så hoppade vi på tåget och åkte mot Malmö och Tangopalatset där podcast-inspelningen skulle vara!
Det var hysteriskt roligt, och jag kan tipsa alla att börja lyssna på podcasten Della Sport!

Klockan 22:35 gick bussen tillbaka till Göteborg, och vi var framme igen klockan 02:00. En rolig och händelserik dag!
Idag tog vi oss en lång sovmorgon och åt frukost framför tv:n. Jag tog sedan vagnen in till stan och kikade i affärer :) Imorgon packar vi väskan och åker till Varberg!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: