Måndagen den 28 augusti.

En helg har passerat sedan jag kikade in här senast. Det har varit en mycket bra helg som har känts väldigt lång av någon oklar anledning. Men gärna för mig! :)

Fredagen var en mycket bra dag! Vi startade arbetsdagen med frukost på kontoret och sedan gick dagen smidigt förbi. Klockan 16:00 checkade vi ut från kontoret och tog bussen hem till Julia där det vankades efterlängtad after work! Vi fyra tjejer som jobbar tillsammans i Göteborg hade taggat och peppat hela veckan för denna kväll :) Vi åt ost- och charkbricka, drack bubbel och dansade i Julias lägenhet hela kvällen. En oerhört lyckad kväll! ♥
 
I lördags åkte Peter iväg på jobb tidigt och jag somnade snabbt om. Klockan närmade sig 10:30 när jag vaknade ordentligt igen. Bortsett från huvudvärken så kände jag mig oförtjänt pigg från fredagens festande :) Så jag mötte upp mamma, Viktor och Sara i stan och gick i affärer och åt lunch. Mysig lördag! På kvällen lagade jag och Peter tacos med räkor, hemmagjord mangosalsa och avocado. Annorlunda tacos, men supergott! :)
 
Igår tog vi en rejäl sovmorgon, åt frukost, diskade all disk och efter en dusch hämtade vi upp Eriks firmabil och styrde till Borås. Vi har äntligen köpt ett middagsbord att ha ute i vårt vardagsrum :) Min kompis Mimmi och hennes flickvän sålde det för en bra peng, och på köpet fick vi gofika och kaffe också :) Haha! Innan vi åkte tillbaka hem till Göteborg så stannade vi på Spice & Rice och käkade. Vårt favoritställe när jag bodde i Borås :) Mums!
 
Idag var jag tillbaka på jobbet igen och jag har tröttnat rejält på att vara "ny på jobbet". Vill ha mina egna uppdrag och kunna jobba självständigt. Men jag får bita ihop och ha tålamod tills jag kan allt ;) Efter jobbet gjorde jag ärenden på stan! Jag har bestämt mig för att göra vår lägenhet lite mer hemtrevlig! Köpte nya handdukar till badrummet och ett fint diskmedelställ till köket :)
 
Men mycket vill ha mer! Innan jag känner mig klar med mitt lilla projekt så måste vi köpa fyra stolar till vårt nya middagsbord, något fint att ha på bordet (allra helst 4st bordsunderlägg från Svenskt tenn, en Klong-vas samt en liten ljusstake också från Svenskt tenn). Läser du det, mamma? :) Haha! Skämt å sido! Vi får köpa det lite i taget :)
 
Nu borde Peter komma hem från fotbollsträningen och jag ska laga matlådor och ta mig något att äta :) Sedan blir det tv-soffan och Idol!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: