Måndagen den 28 maj.

Herregud! Nästan en veckas radiotystnad från denna bloggen nu! Men bered er på ett långt inlägg där jag berättar om min underbara tjejweekend i London med mamma. ♥ Har känt mig så glad och tacksam hela dagen idag och jag har skrattat så jag fått ont i magen hela helgen. Jag är verkligen lyckligt lottad som har världens bästa (och roligaste!) mamma! ♥ Tack för denna helg!
 
Mamma åkte till London för jobb redan i tisdags men min semester började i torsdagskväll! Jag smet från jobbet vid 15:30-tiden och hoppade på flygbussen som körde mig till flygplatsen. Det var faktiskt första gången som jag reste själv utomlands så jag får erkänna att jag var lite nervös :) Planen var att jag skulle åka direkt till en restaurang i Notting Hill när jag hade landat vilket inkluderade både tåg och taxi innan jag skulle vara framme ;) Haha!
 
Hur som helst, flygresan, tågresan och taxiresan gick väldigt smidigt och när klockan var strax innan 21:00 så klev jag in på restaurangen där mamma och hennes tre kollegor väntade (två från London och en från Stockholm). Herregud vilken trevlig kväll det blev och den bästa starten vi kunde få på vår resa! :) 
 
Strax efter midnatt hoppade jag och mamma in i en taxi som körde oss till vårt hotell i Shoreditch! Kan säga att jag somnade direkt när jag lade huvudet på kudden :)
 
 
I fredags ringde alarmet klockan 08:00 och vi hoppade upp ur sängen, taggade på att upptäcka London! :) Efter smink, fix och frukost så tog vi tunnelbanan till Piccadilly Circus och bestämde oss för att hoppa på en "Hop on Hop off"-buss för att se hela stan på ett snabbt och smidigt sätt :) Efter drygt en timme kände vi oss ganska uttråkade och hoppade av och käkade lunch istället.
 
Eftersom vi befann oss i London så fick det bli fish & chips och en stor öl till dagens lunch :) Mums! Resterande av dagen strosade vi runt på stan, shoppade och upptäckte ett så mysigt område som hette Carnaby Street! Det var nästan som att kliva in i en slags sagovärd. Kändes alldeles overkligt med alla färger på husen och blommor runt fönstren :) Där slog vi oss ned och drack varsin drink och en ostbricka innan vi tog tunnelbanan tillbaka till hotellet. Kan berätta att vi blev riktiga proffs där nere med tunnelbanesystemet efter ett tag ;) Haha!
 
Efter en liten tupplur på hotellrummet duschade vi och fixade i ordning oss inför kvällen! Vi strosade runt i vårt område och slog oss ned vid ett supermysigt mexicanskt ställe där vi drack varsin drink och käkade tacos :) Så mysigt! ♥
 
 
I lördags vaknade vi till strålande solsken och många härliga plusgrader! :) Dagen spenderade vi i mysiga Notting Hill som lägligt nog hade en jättestor marknad på Portobello Road. Notting Hill är verkligen överkligt mysigt! Alla små söta, färgglada hus med små trädgårdar och blommor utanför. Blir så sugen på att flytta in direkt :) 
 
Efter några timmars strosande i Notting Hill så åkte vi tillbaka till Shoreditch där vi hamnade i ännu en marknad med massvis med foodtrucks. Dagens lunch intogs där innan vi traskade hem till hotellet.
 
Lördagskvällen var den bästa kvällen på väldigt länge! ♥ Vi tog tunnelbanan till Covent Garden, som visade sig från sin allra finaste sida! Så mysigt att gå runt och strosa där :) Efter en drink på ett ställe var det dags att bege sig mot kvällens höjdpunkt, nämligen musikalen The Lion King! Vi spontanbokade biljetterna i onsdags och vi båda har velat se denna musikal i säkert 10 år! Förväntningarna var med andra ord skyhöga!
 
Jag kan säga att det var det bästa jag har sett i hela mitt liv, alla kategorier! Ska inte ens försöka mig på en beskrivning mer än att det var helt fantastiskt. Rollbesättningen, koreografin, musiken, dräkterna, dansen, scenen.. Helt magiskt är det enda jag kan säga! Se den om ni får chansen! ♥
 
När showen var slut traskade vi några hundra meter till en restaurang som hette Inamo, en asian fusion-restaurang där vi beställde in några smårätter att dela :) Ett fantastiskt avslut på en fantastisk weekend!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: